收藏

邱全

邱全(西貢區海鮮協會主席)

邱全(西貢區海鮮協會主席)

受訪年份 | 2015

西貢海鮮節傳奇

曾經何時,香港是個小漁港,漁獲能夠自給自足,至今九成靠進口,不變的是,香港人愛吃海鮮。香港馳名旅遊景點如流浮山、鯉魚門、南丫島、長洲等,假日人流如鯽,而無人不曉的西貢海鮮街,西貢區海鮮協會主席邱全指九十年代初它還是寂寂無聞:「嗰時鯉魚門好出名。」海鮮節將命運逆轉。

西貢區議會由1992年開始每年舉辦西貢海鮮節,配合香港旅遊發展局的美食節活動,邱全於1994年接手海鮮節籌劃工作,並成立西貢區海鮮協會,「福哥(西貢區議會主席吳仕福)叫我搞好,當時四大通記、洪記、全記、中泰,食肆間你爭我奪打交,所以統籌一個會俾大家傾吓,細間啲嘅海鮮酒家又可跟尾。當時我係東園酒家股東之一,所以大家都會俾幾分薄面。」說薄面是謙虛了,大家都知道邱全肯蝕底,當然值得尊重,「我座右銘係做乜都要投入去做。海鮮節不定期舉辦,幾年一次,大概舉辦咗幾屆,每次做都要貼錢,約蝕十萬,但最緊要團結大家,就會成功。」苦中一點甜,是海鮮節當日丁財兩旺,邱全提起熱鬧情景,眼睛瞇成一線,「我們將通記門口的牌樓封閉,之前喺所有報紙賣廣告做宣傳,福哥、朋友幫忙拉名人,向海嵐、唐英年、立法會議員、范徐麗泰等都做過主禮嘉賓。」再多的名人明星只是誘因,成功還得靠真功夫,「海鮮節經常要度噱頭,試過二千斤龍躉,夠晒話題,又搞吓試食海鮮,有一年係玩遊戲贏免費食鮑魚。」2000年鯉魚門沉寂,西貢海鮮崛起,「西貢先天性條件好,近岸海面遊樂船為主,漁船交魚後唔會泊市中心,海傍唔會有海水臭味。西貢又多漁排,可養返靚再賣,海鮮檔門口用玻璃盛住啲海產,擺得齊全又吸引。」食客口味刁鑽,食肆提供的海鮮菜式更刁鑽。2003年豎起的「海鮮街」牌樓,已經成為西貢地標。

海鮮節後來變成海鮮美食節,加入海鮮以外的美食,將西貢海鮮成功推廣,商戶搵到食,這時上天跟邱全開了玩笑,「2008年海鮮節較大規模亦係最後一屆,當年做完手術,休息咗幾年,冇咗個胃,而家要少食多餐。」人流暢旺,商戶曾經以五年時間成功爭取在食肆外加設露天茶座,但漸漸,霸佔公共地方擺放桌椅便成垢病,邱全又再拆招,「你讓一步,我退一步。」以和為貴,向來是生存法則。

返回



其他人物